Manuel Capdevila i Font
musicògraf
SIgnaturaMC 500
  • Obra: 01. Erste Begegnung
  • Compositor: Robert Schumann
  • Poeta: Emmanuel Geibel
  • Poeta (VO): Gil Vicente
  • Cicle: Spanisches Liederspiel
  • Poema original
     
    01. Erste Begegnung
     
    Von dem Rosenbusch, o Mutter, komm’ ich.
    An den Ufern jenes Wassers sah ich
    Rosen steh’n und Knospen;
    Von den Rosen komm’ ich!
     
    An den Ufern jenes Flusses sah ich
    Rosen steh’n in Blüthe;
    Brach mit Seufzen mir die Rosen.
    Von dem Rosenbusch, o Mutter, komm’ ich.
     
    Und am Rosenbusch, o Mutter, ein Jüngling sah ich,
    An den Ufern jedes Flusses,
    Ein schlanken Jüngling sah ich,
    An den Ufern jenes Flusses.
     
    Sucht’s nach Rosen auch der Jüngling,
    Viele Rosen pflückt er, viele Rosen,
    Und mit Lächeln brach die schönste,
    Gab mit Seufzen mir die Rose.
  • Poema en català
     
    01. Primer encontre
     
    Dels rosers vinc, mare, dels rosers.
    A la vora d’aquell riu vaig veure-hi
    roses i poncelles;
    dels rosers vinc!
     
    A la vora d’aquell riu vaig veure-hi
    les roses florides,
    i les roses em van fer sospirar.
    Dels rosers vinc, mare, dels rosers.
     
    I als rosers, mare, vaig veure un jove,
    a la vora d’aquell riu
    vaig veure un jove,
    a la vora d’aquell riu!
     
    El jove també buscava roses,
    i moltes roses va collir, moltes,
    va collir somrient la més bella
    i me la va donar amb un sospir.
  • Poema en versió original
     
    Del rosal vengo, mi madre,
    vengo del rosale.
     
    A riberas de aquel vado,
    viera estar rosal granado:
    vengo del rosale.
    A riberas de aquel río.
     
    Viera estar rosal florido:
    vengo del rosale.
     
    Viera estar rosal florido,
    cogí rosas con sospiro:
    vengo del rosale, madre,
    vengo del rosale.
  • (Lied per a soprano i contralt, traducció de “Del rosal vengo, mi madre”, de Gil Vicente)
    (Cicle de 10 Lieder per a una o vàries veus –soprano, contralt, tenor, baix– i piano, Op. 74,
    Dresden, març 1849)